مقالات آموزشی

تعرفه قیمت حمل و نقل یخچال ساید در (اصفهان) ۱۴۰۲

چگونه یخچال کار می کند؟

یخچال ها با تبخیر و تغلیظ مداوم یک گاز مبرد کار می کنند تا یک اثر خنک کننده در داخل محفظه ایجاد کنند. آنها این کار را با کمک کمپرسوری انجام می دهند که گاز مبرد را به کویل های یخچال پمپ می کند.

برای کمک به اجرای روان این عملیات، یخچال ها دارای روغن های فرموله شده ای هستند که کمپرسور را روان و خنک می کنند. این روغن همان چیزی است که وقتی یخچال را به پهلو می گذارید، باعث ایجاد مشکل در آن می شود.

حمل یخچال ساید

وقتی یخچال به پهلو گذاشته می شود، روغن می تواند از کمپرسور خارج شود و به کویل های خنک کننده برسد. از آنجایی که روغن غلیظ و چسبناک است، می تواند به راحتی سیم پیچ ها را مسدود کند و ممکن است از عبور گاز مبرد در آنها جلوگیری کند و در نتیجه باعث ایجاد مشکلات خنک کننده برای یخچال شما شود. جدای از آن، اگر کمپرسور با مقدار نامناسب روغن روانکار کار کند، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و در نهایت خراب شدن قطعات فرسوده به دلیل اصطکاک زیاد شود.

علاوه بر این، قسمت داخلی یخچال به دلیل وزن و موقعیت نامناسب ممکن است به هم نخورد یا از جای خود خارج شود. به عنوان مثال، کمپرسور توسط براکت هایی پشتیبانی می شود که آن را در وضعیت عمودی نگه می دارد. اگر به پهلو گذاشته شود، براکت ها ممکن است جای خود را رها کنند، زیرا برای نگه داشتن کمپرسور در آن زاویه طراحی نشده است. ممکن است قطعات داخلی کمپرسور نیز از جای خود جدا شوند. اگر پس از روشن کردن کمپرسور، صدای کوبیدن و لرزش شدید از کمپرسور شنیده شود، متوجه خواهید شد که مشکلی پیش آمده است.

آیا می توان یخچال ساید را در کنار آن حمل کرد؟

در حالت ایده آل، یخچال ها باید به صورت عمودی حمل شوند تا اختلال در سیستم سردخانه مهر و موم شده به حداقل برسد و از آسیب به قطعات داخلی جلوگیری شود.

با این حال، به طور کلی، قرار دادن یخچال در کنار آن در حین حمل و نقل بی خطر است، مشروط بر اینکه قبل از روشن کردن آن به حالت عمودی استراحت دهید تا روغن روان کننده به سمت کمپرسور برگردد.

یک قانون کلی خوب که باید رعایت کنید این است که بگذارید یخچال به مدت زمانی که به پهلو خوابیده است، به حالت عمودی (و از برق کشیده شود) بماند. اگر آن را به مدت ۴ ساعت به پهلو بخوابانید، باید ۴ ساعت نیز به حالت عمودی استراحت دهید.

توجه داشته باشید که همه یخچال ها را نمی توان در کنار خود قرار داد. مدل‌های بزرگ‌تر مانند ساید بای ساید، درب‌های فرانسوی، فریزرهای زیرین و یخچال‌های توکار را باید همیشه به‌دلیل وزنشان در حالت ایستاده نگه داشت، زیرا حمل و نقل آنها به صورت افقی ممکن است باعث فرورفتگی یا ناهماهنگی لولاها در سمتی شود که یخچال قرار داده شده است. بر. اگر مطمئن نیستید، با نماینده برند مشورت کنید تا بهترین اقدام را به شما ارائه دهد.

بعد از گذاشتن یخچال در کنار آن چه باید کرد؟

خوشبختانه، عوارض جانبی حمل یخچال به صورت افقی فقط موقتی است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید قبل از روشن کردن یخچال و فریزر بعد از قرار گرفتن آن به پهلو انجام دهید.

  • برای حمل یخچال ساید در اصفهان باید نکات زیر را رعایت کنید
  • جعبه را بردارید و آن را در موقعیت نهایی خود قرار دهید.
  • اجازه دهید در حالت عمودی قرار گیرد و حداقل ۴ ساعت (حداکثر ۲۴ ساعت) آن را از برق جدا نگه دارید تا روغن دوباره در کمپرسور ته نشین شود.
  • آن را در دمای حداکثر به مدت حداقل ۲ ساعت در حالی که خالی است اجرا کنید تا به دمای عالی برسد.
  • اکنون می توانید غذا را در یخچال بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =